Az intézmények eredményességéről, felkészültségéről, személyi feltételeihez (személyes adatokat nem sértve) kapcsolódó legfontosabb információkról a szülőket tájékoztatni szükséges, melynek érdekében indokolt ezen adatok nyilvánossá tétele. A 11/1994. (VI. 8.) MKM r. 8. § kötelezi az intézményeket az úgynevezett különös közzétételi lista megjelentetésére.
Iskolai Különös közzétételi lista:
1. A pedagógusok iskolai végzettsége és szakképzettsége hozzárendelve a helyi tanterv tantárgyfelosztásához
Végzettség | Szakképzettség | Tantárgya |
egyetem | testnevelő tanár | testnevelés |
egyetem | kertészmérnök-tanár | parképítés elmélet, gyakorlat |
egyetem | vadgazda mérnök | vadász elmélet, gyakorlat |
főiskola | matematika fizika szakos tanár | komplex természettudomány |
egyetem | közgazdász | kertész elmélet, gyakorlat |
egyetem | német nyelv és irodalom szakos középiskolai tanár, magyar nyelv és irodalom szakos tanár, történelem szakos tanár, olasz nyelv szakos tanár | német nyelv, társadalomismeret |
egyetem | kémia-környezettan szakos tanár, fejlesztő pedagógus | környezetvédelem elmélet, gyakorlat, fejlesztő foglalkozás |
egyetem | matematika-fizika-számítástechnika szakos tanár, informatika szakos tanár | informatika |
főiskola | technika szakos tanár, munkavédelmi technikus | gépész elmélet, gyakorlat |
egyetem | matematika-testnevelés szakos tanár, | testnevelés elmélet, testnevelés |
testnevelés szakos tanár, | ||
közoktatási vezető szakvizsga | ||
egyetem | biológia szakos tanár, földrajz szakos tanár, közoktatási vezető szakvizsga | biológia |
főiskola | kertészmérnök-tanár | kertész elmélet, gyakorlat |
főiskola | biológia-fizika szakos tanár, matematika tanár | matematika, természetismeret |
főiskola | német-orosz szakos tanár | német nyelv |
egyetem | testnevelés-népművelő szakos tanár | testnevelés |
főiskola | technika szakos tanár, oktatásinformatikus | vadász elmélet, gyakorlat, műszaki ismeretek |
egyetem | angol szakos tanár | angol nyelv |
egyetem | vadászai és vadgazdálkodási szakmérnök, agrármérnök | vadász elmélet, gyakorlat |
egyetem | kertészmérnök-tanár | kertész elmélet, gyakorlat |
egyetem | magyar nyelv és irodalom szakos tanár, magyar nyelv és irodalom szakos bölcsész | magyar nyelv, irodalom |
középiskola | dísznövénykertész, kereskedő-vállalkozó | virágkötő gyakorlat |
főiskola | német nyelv szakos tanár | német nyelv |
egyetem | kémia szakos tanár, biológia szakos tanár | környezetvédelem gyakorlat, kémia, biológia |
egyetem | magyar nyelv és irodalom szakos tanár | magyar nyelv, irodalom, kommunikáció |
egyetem | tájépítész-mérnök | kertész elmélet, gyakorlat |
egyetem | magyar nyelv és irodalom szakos tanár | magyar nyelv, irodalom |
egyetem | környezetmérnök-tanár | környezetvédelem elmélet, gyakorlat |
egyetem | vadgazda mérnök, természetvédelmi szakmérnök | erdész-vadász elmélet |
főiskola | kertészmérnök | virágkötő elmélet, gyakorlat |
egyetem | orosz nyelv-testnevelés szakos tanár, német nyelv szakos tanár | német nyelv, testnevelés |
egyetem | kertészmérnök-tanár | kertész elmélet, gyakorlat |
egyetem | informatika szakos tanár, | informatika |
egyetem | testnevelő tanár, sportoktató | testnevelés, sport elmélet |
egyetem | környezetmérnök-tanár | környezetvédelem elmélet, gyakorlat |
egyetem | földrajz szakos tanár, biológia szakos tanár | komplex természettudomány, biológia |
egyetem | német nyelv és irodalom szakos tanár, történelem szakos tanár | német nyelv, történelem |
főiskola | angol nyelv szakos tanár | angol nyelv |
egyetem | magyar nyelv és irodalom szakos tanár, történelem szakos tanár | magyar nyelv, irodalom, történelem |
egyetem | matematika szakos tanár, fizika szakos tanár | matematika |
egyetem | matematika-német nyelv szakos tanár | matematika, német nyelv |
2. A nevelő és oktató munkát segítők száma, feladatköre, iskolai végzettsége és szakképzettsége
Végzettség | Szakképzettség | Feladatkör |
---|---|---|
középiskola | informatikus | rendszergazda |
főiskola | környezetmérnök-tanár | iskolatitkár |
főiskola | számítástechnika-technika szakos tanár | iskolatitkár |
egyetem | agrármérnök-tanár | tanüzemvezető |
3. Az országos mérés-értékelés eredményei, évenként feltüntetve >>>
4. Lemorzsolódási, évismétlési mutató
Tanév | Elment | Évismétlő |
---|---|---|
2018/2019 | 15 | 14 |
2017/2018 | 14 | 8 |
2016/2017 | 26 | 25 |
2015/2016 | 19 | 13 |
2014/2015 | 16 | 16 |
2013/2014 | 18 | 17 |
2012/2013 | 13 | 51 |
2011/2012 | 21 | 45 |
5. Érettségi vizsgák eredményei
Év | Letöltés/Megtekintés |
---|---|
2018 | Excel >>> |
2017 | Excel >>> |
2016 | pdf >>> |
2015 | pdf >>> |
2014 | pdf >>> |
2013 | pdf >>> |
6. Követés
Év | Letöltés/Megtekintés |
---|---|
2019 | Excel >>> |
2018 | Excel >>> |
2017 | pdf >>> |
2016 | pdf >>> |
2015 | pdf >>> |
2014 | pdf >>> |
2013 | pdf >>> |
7. Szakkörök igénybevételének lehetősége, mindennapos testedzés lehetősége
7.1. Szakkör
A szakkörökről a Szervezeti és Működési Szabályzat 10. pontja, „A tanítási órán kívüli egyéb foglalkozások” rendelkezik.
Szakkör, diákkör, tömegsport, sportkör, edzés, korrepetálás, fejlesztő foglalkozás, tanulmányi, szakmai és sportversenyek, könyvtár, ifjúsági klub, kulturális rendezvények, tanfolyamok, kiállítások.
A fenti foglalkozások helyét és időtartamát az igazgatóhelyettes rögzíti a tanórán kívüli órarendben, terembeosztással együtt. A szakkörbe való jelentkezés egész tanévre szól. Szakköröket a magasabb szintű képzés igényével a tanulók érdeklődésétől függően a munkaközösség-vezetők és a szaktanárok javaslata alapján indítja az intézmény. A szakkörök vezetőit az igazgató bízza meg. A foglalkozások előre meghatározott tematika alapján zajlanak, erről, valamint a látogatottságról szakköri naplót kell vezetni. A szakkör vezetője felelős a szakkör működéséért.
A szakköri aktivitás tükröződhet a tanuló szorgalmi és szaktárgyi osztályzatában. A szakköröket fel kell tüntetni az éves munkatervben és a tantárgyfelosztásban.
A tanulók öntevékeny diákköröket (önképzőköröket) hozhatnak létre, melyeknek működtetését a diákok végzik. A diákkörök munkája nagymértékben hagyatkozzon a kreatív tanuló aktivitására, önfejlesztő tevékenységére. A diákkörök szakmai irányítását – a tanulók kérése alapján – pedagógusok vagy külső szakemberek végzik az igazgató engedélyével, a működés feltételeinek intézményi támogatásával.
A tömegsport a tanulók mozgásigényének kielégítésére, a mozgás, a sport megszerettetésére alakult. Keretében sportcsoportok szervezhetők.
A tehetséggondozás keretéül szolgáló csoportokat a magasabb szintű képzés igényével a munkaközösség-vezetők és az igazgató egyeztetése után lehet meghirdetni. Ezek vezetőit az igazgató bízza meg. A foglalkozások időpontjáról és a látogatottságról naplót kell vezetni.
A tanulmányi, szakmai és sportversenyeken való részvétel a kiemelkedő teljesítmények függvényében lehetséges. Tanulóink az intézményi, városi, megyei és az országos meghirdetésű versenyeken szaktanári felkészítést igénybe véve vehetnek részt.
A korrepetálások célja az alapképességek fejlesztése és a tantervi követelményekhez való felzárkóztatás. A korrepetálást az igazgató által megbízott pedagógus tartja. A korrepetálások órarendbe illesztett időpontban – az osztályfőnök javaslatára – kötelező jelleggel is működhetnek.
Azon tanulóink részére, akiknek a szakértő vizsgálat eredménye javasolja, fejlesztő foglalkozásokat
tartunk. A fejlesztést szakképzett gyógypedagógus végzi délutáni foglalkozás keretében.
Az iskola ünnepi műsorainak, megemlékezéseinek terveit az éves munkaterv tartalmazza a műsor elkészítéséért felelős pedagógus megnevezésével. Az ünnepségeken az iskola tanulói a házirend, az SzMSz és a szóbeli utasításoknak megfelelő öltözékben és rendben kötelesek megjelenni.
A Herman Galériában havi, kéthavi gyakorisággal különböző jellegű kiállítások megrendezésére kerül sor hivatásos és amatőr művészek, az iskola diákjainak vagy dolgozóinak alkotásaiból. Tevékenységének irányítóját az igazgató bízza meg.
Mozilátogatás keretében a tanulók évente legfeljebb két filmet tekinthetnek meg iskolai keretben. Lehetőség szerint olyan filmeket kell választani, amelyek a tanulók kulturális, történelmi vagy művészeti ismereteit bővítik, és alkalmasak arra, hogy szakórákon, vagy az osztályfőnöki órán közösen megbeszélve tanulságokkal szolgáljanak a középiskolás korosztály számára. Felelőse a humán munkaközösség vezetője.
Szervezett külföldi kapcsolatok révén a tanulók jobban elmélyülhetnek a tanult idegen nyelvekben, megismerhetik az adott országban élő embereket. Ezek során közvetlen tapasztalatokat szerezhetnek az Európai Unió országairól és a szakmáról. Külföldi utazások az igazgató engedélyével és pedagógus vezetésével, a szülők hozzájárulásával szervezhetők.
A tanulmányi kirándulás az iskolai élet, a közösségek kialakításának és fejlődésének szerves, pótolhatatlan része. Ezért az iskola mindent megtesz a kirándulások igényes és egyben olcsó megszervezése és problémamentes lebonyolítása érdekében.
Az intézmény könyvtára tanítási napokon, valamint a könyvtári órákon áll az érdeklődők rendelkezésére. Használatát a könyvtári rend szabályozza.
Tanfolyamokat az intézmény a tanuló érdeklődésének és a szaktanárok vállalkozásának függvényében indít. Az intézmény által szervezett tanfolyamokon való részvételt a szülő írásban kéri a tanfolyamvezetőtől. Részvételért térítési díj fizetendő.
Az intézmény tanulói közösségei (osztályok, diákkörök, szakkörök) egyéb rendezvényeket is tarthatnak. Az ilyen jellegű rendezvényeket – engedélyezési céllal – be kell jelenteni az intézményvezetőségének, és az engedélyezett összejöveteleken biztosítani kell a pedagógusi részvételt, felügyeletet.
Egyéb tanórán kívüli foglalkozások: vízitábor, sítábor, erdei táborok.
A fenti foglalkozások helyét és időtartamát a szakirányú igazgatóhelyettesek koordinálják.
7.2. Mindennapos testedzés lehetősége
A mindennapos testedzésről az iskola Szervezeti és Működési Szabályzatának 9.10 pontja, „Az iskolai sportkör működési rendje” és a Pedagógiai Program II.7. pontja a „Mindennapos testnevelés, testmozgás” rendelkezik.
Az iskola a tanulók számára a mindennapi testedzést a mindennapos testnevelés órákon és a szabadon választható délutáni sportfoglalkozásokon biztosítja.
Iskolánkban a mindennapos testnevelés, testmozgás megvalósítása teljes egészében a Nemzeti Köznevelési törvény 27. § (11) bekezdése szerint történik.
Ennek alapján az iskola minden osztályban megszervezi a mindennapos testnevelést heti öt testnevelés óra keretében az órarendbe építve, amelyből a tanuló legfeljebb heti két órát az alábbi módok valamelyikével teljesíthet:
- a kerettanterv testnevelés tantárgyra vonatkozó rendelkezéseiben meghatározott tanórán való részvétellel,
- iskolai sportkörben való sportolással,
- kérelem alapján – sportszervezet, sportegyesület által kiállított igazolás alapján kiadott igazgatói engedéllyel – sportszervezet, sportegyesület keretei között szervezett edzéseken való sportolással.
A délutáni sportfoglalkozásokat az iskolai diáksportkör vagy egyesület és a tömegsport keretében kell megszervezni
Az iskolai sportkör a diákok mozgásigényének kielégítésére, a mozgás, a sport megszerettetésére alakult meg. Szervezett keretek között alkalmat biztosít az egészséges életre, életvitelre való felkészítésben. Az ISK, mint szervezeti forma iskolánk tanulóinak nyújt lehetőséget sportköri foglalkozásokon, versenyeken való részvételre. Ezeken az iskola minden tanulója jogosult részt venni.
Az iskolai diáksportkör munkáját az iskola igazgatója által megbízott testnevelő tanár segíti. Az ISK saját szabályzat szerint működik.
Az ISK elnöke minden év májusában az osztályok sportfelelőseinek küldöttgyűlést szervez, melynek feladata, hogy a következő tanítási évre meghatározza a sportkörök fajtáit, lehetséges időpontjait, valamint javaslatot tesz téli és nyári táborokra.
Az iskolai diáksportkör foglalkozásait a tanévenként az iskolai munkatervben vagy tantárgyfelosztásban meghatározott napokon és időben, az ott meghatározott sportágakban a törvényi előírásoknak megfelelő vezető irányításával kell megszervezni. A délutáni sportfoglalkozásokhoz az iskola biztosítja, hogy a sportudvar, a sportpályák, a tornaterem, az edzőterem az ISK rendelkezésére álljon.
A sportfoglalkozások megtartásához szükséges óraszámot a heti órakeretből oldjuk meg. Biztosítjuk szakosztályaink számára az országos és a megyei, valamint a városi sportversenyeken, a diákolimpián történő részvétel feltételeit.
Természetjáró csoportunk alkalmanként, havi gyakorisággal szervez gyalogos túrákat, teljesítménytúrákat diákjaink, tanáraink és a szülők, valamint külsős résztvevők számára.
Az oktatási igazgatóhelyettes folyamatos napi kapcsolatot tart fenn az ISK elnökével. Az iskola és a diáksportkör vezetése közötti kapcsolattartás alapja a diáksportkör munkaterve, melyet a sportkör elnöke készít el. Ez alapján az iskola biztosítja a szükséges erőforrásokat és a megvalósításhoz szükséges feltételeket. A diáksportkör elnöke a tanév végén írásban beszámol a sportkör tevékenységéről.
8. Iskolai dolgozatok szabályai
Az iskolai dolgozatok szabályairól a Pedagógiai Program II.13. pontja, „A tanuló tanulmányi munkájának értékelése” rendelkezik.
Egy tanítási napon legfeljebb két témazáró dolgozat íratható.
A kötelező érettségi tárgyakból a témazáró dolgozatok (nagydolgozatok) minimális száma az adott tárgy heti óraszámával egyenlő, de legalább kettő.
A tanulónak a témazáró dolgozat (nagydolgozat) időpontját jogában áll előre ismernie, ezért a szaktanárnak ezt legkésőbb a 5 tanítási nappal megelőzően közölnie kell.
Az előre bejelentett témazáró dolgozatokat minden tanulónak meg kell írnia. A hiányzó tanuló a dolgozatot pótolni köteles a szaktanárral egyeztetett időpontban. A pótlás az eredetihez hasonló nehézségű dolgozat megírásával történhet.
A sikertelen dolgozatot követő javítódolgozat lehetősége, illetve az eredeti jegy esetleges beszámítása a szaktanár belátásától függ.
A tanuló joga, hogy dolgozatának eredményét tíz tanítási napon belül megismerhesse, a javításra vonatkozóan érdemi információt, választ kapjon.
Ha a tanuló bármely dolgozatának értékelését tizenöt tanítási napon belül sem ismerheti meg, kérheti, hogy érdemjegye ne kerüljön be a naplóba és ne számítson bele a félévi, év végi osztályzatába. A tanuló kérésére a dolgozat újra megíratható.
A témazáró dolgozatot az iskola egy évig köteles megőrizni, azt a szülő fogadóórákon megtekintheti.