2017. december 13-án, szerdán egy szép „elő-karácsonyi” ajándékban volt részünk: Grazba látogattunk. Buszunk reggel 8 órakor indult az iskola elől, útközben sok érdekességről olvashattunk a várossal kapcsolatban.

Amint megérkeztünk, első dolgunk az Eggenberg kastély parkjának megtekintése volt, ahol a fel-alá sétáló pávákban is gyönyörködhettünk.

A következő állomásunk a híres kettős csigalépcső volt, melyet persze mindenki ki is próbált.

Ezután a főteret vettük célba. Csoportokra oszlottunk és feladatok megoldása közben ismerkedtünk a tér érdekességeivel, miközben az ott zajló adventi vásárban is szétnézhettünk.

Hogy milyen feladványokat főztek ki számunkra tanáraink? Többek között szereznünk kellett egy grazi térképet, hogy annak segítségével felkutassuk és lefényképezzük a Hofbäckereit. Természetesen egy grazi ételspecialitást meg kellett kóstolnunk, s ráadásként begyűjtöttünk némi édességet, süteményt is. Aki ügyes volt, jó jeggyel gazdagodhatott.

Mikor újra összegyűlt a csapat, elindultunk a Várhegyre, a híres Óratoronyhoz. A sok-sok lépcsőzés megérte a fáradságot, hiszen a toronyból gyönyörű kilátás nyílt a városra. Mikor mindenki felért, csoportkép is készült rólunk, s láss csodát, lefelé már a lépcsőfokokat is könnyebben vettük.

Ezután visszatértünk a főtérre, alaposan körbejártuk a vásárt, és persze édességek után néztünk. Végül de nem utolsósorban a Mura folyón úszkáló sziget-színházat, a Murinselt is szemügyre vettük.

Este 7 órára érkeztünk haza, fáradtan, de élményekkel gazdagodva. Nagyon jól éreztük magunkat, és szívesen megismételnénk ezt a túrát.