Iskolánk két tanulója, Kovács Renáta (10. KP) és Józsa Titanilla (11.E) diákönkormányzati képzésen vett részt augusztusban. Élménybeszámolójuk itt olvasható!

 

Önismereti tréningen jártunk!

Őrimagyarósd – Napfénytábor

(2012. 08. 22- 2012. 08. 24.)

1. nap 
A kőszegi busszal indultunk reggel tízkor, úgy tizenkét óra felé megérkeztünk és elfoglaltuk a szállást.
Egy órakor ebédeltünk és két órától kezdődtek a programok. Egymás megismerésével kezdtük, majd mindenki kapott négy darab ragadós matricát és szín alapján megkülönböztetve fel kellett írni, mit hoztunk magunkkal, mit várunk ettől a két naptól, mi a félelmünk, mit várunk a trénerektől. Ezeket a kérdéseket egy lapra ragasztottuk a falon és meghoztuk a „táborszabályt". Majd játékos névjegyzési feladatok következtek, kétperces kérdezgetés egymástól. Ezek után lementünk a Vadasa-tóra fürdeni, visszamentünk, hét órakor vacsoráztunk és utána bizalomfejlesztő játékokat játszottunk. Először szemkonktantussal párt kerestünk, utána egymásra rátámaszkodtunk, először szemtől szembe, utána háttal. Másodszor megint párt választottunk, egyikünknek be kellett csukni a szemét és a másikunknak pedig vezetni és vigyázni rá, hogy ne essen baja és utána cseréltünk. Az este végén kötélfeszítés volt: mindenki nekidőlt a kötélnek, úgy, hogy az kifeszüljön, mi pedig ellazulhassunk. Ezután úgy kellett feszítenünk a kötelet, hogy egy társunk körbe tudjon sétálni rajta. Este tízkor végeztünk az aznapi feladatokkal és mentünk pihenni.

2. nap
Reggelivel kezdtünk a napot nyolc órakor. Kilenckor megint játékos csapatépítő feladatok következtek: autót kellett összerakni magunkból, úgy, hogy olyan része legyünk a kocsinak, amiben el tudnánk képzelni magunkat az életben. Utána egy szőnyegre kellett ráállnunk és úgy kellett megfordítanunk, hogy senki ne lépjen le róla: öt perc tervezési idő után húsz percet kaptunk a megvalósítására és a csapatmunkának köszönhetően ez sikerült is.  Ezután három fa közé húzott kötél közepébe kellett állnunk, és úgy kijutnunk, hogy mindenki kiérjen, ám nem érhettünk a kötélhez. Ez a feladat egyszerűnek tűnt és a terv is jó volt hozzá, csak kisebb hibákat vétettünk közben, de teljesítettük.
Este hét órakor belekezdtünk a vacsorakészítésbe: a csapatban felosztottuk a munkákat, amit mindenki jól elvégzett. Az esti bográcsozás után tábortűz mellett beszéltük meg egymással élményeinket.

 

3. nap
Reggeli után először labdajátékkal kezdtünk úgy, hogy minél tovább tartsuk fent a labdát, és mindenki legalább egyszer beleért.  Ezután "harangnyelvet" játszottunk, tehát körbe álltunk és egy ember beállt középre és elkezdett előre-hátra dőlni, mi pedig megtámasztottuk. Önismereti feladatokkal folytattunk a napi tréninget. A saját nevünk kezdőbetűiből kellett olyan szavakat alkotnunk, amelyek egy belső tulajdonságunkra utaltak. Fát rajzoltunk és leírtuk, hogy mikre támaszkodtunk eddig, mik és kik adnak most erőt nekünk és a tetejébe, hogy milyen sikerélményekkel gazdagodtunk, mik a vágyaink. Az önismereti programok után a DÖK dolgairól kezdtünk beszélgetni: két csoportra osztottak minket és feladatként kaptuk, hogy írjuk le, hogy mit tudunk, és hogy mit szeretnénk tudni a Városi Diákönkormányzattal kapcsolatban. A felmerült kérdéseinkre ott helyben választ is kaptunk. Ezek után ismertették az évi munkatervet és egy lapra leadtuk az elérhetőségeinket, hogy csapatgyűlés esetén tudjunk jelezni egymásnak. Az ebéd után befejeztük a trénerek elérhetőségének felírását. Ezután a matricák, amiket felragasztottunk, lekerültek és elmondtuk, hogy változott-e azok között valami és hogy milyen elvárásunk hogyan teljesült. Majd búcsút vettünk egymástól és indultunk a buszra.

Örülők, hogy a táborban részt vehettem – jól éreztem magam és tanultam új dolgokat.

 Kovács Renáta